Selasa, 27 Ogos 2013

Realiti kehidupan

Alhamdulillah atas nikmat yang Allah swt dah bagi.. 

Tiada sebab kenapa kita tidak bersyukur dengan nikmatNya. 

Kadang - kadang orang sembarangan berkata tanpa guna akal tapi kita tak mampu nak marah... Biar Allah swt sahaja yang tahu. Allah Allah Allah... 

Memang kita belum kahwin lagi.. Umur dah tinggi. Bukan tak cari tapi tak berkenan. Bukan juga memilih tapi memang belum tiba orangnya. Senang cerita ala relax lah.. Setiap yang berlaku adalah perancanganNya yang kita tak tau kan.. 

Kadang - kadang ada juga, kalau dah kahwin tanya bila nak dpt baby.. Sah dapat seorang tanya lagi bila nak tambah sorang.. Besok anak dah besar.. Tanya bila nak dapat menantu. Bila dapat menantu, tanya bila nak dapat cucu.

Hahahaha kelakar kan.. Tapi itu realiti.. Macam takde penghujungnya.. Macam takde soalan lain.. Pendek kata boringgggg.. Hehehe

Baiklah kita bercakap tentang peningkatan diri.. Motivasi.. Tentang kehidupan, agama dan sebagainya yang lebih bermanfaat. Kadang - kadang soalan begitu sangat tragis.. Mengguris perasaan. Tapi tak fikirkan.. 

Frankly speaking.. Saya bahagia je.. Saya ada parents, adik beradik, sahabat handai, adik ipar, anak buah.. Anak - anak kawan kita pun anak kita juga kan.. Jadi sebenarnya kita tak ada sebab untuk sedih - sedih kan.. 

Pendek kata.. Saya ok je! ^_^

Oklah selamat berbahagia semua! 



Majlis pertunangan adik lelaki saya & bakal isterinya :-) 


Anak buah lelaki kesayangan saya, Adam Rayyan bin Syufirsyah Yandy ^_^

Business partner saya Syamsul Bakhtiar dan Liyana. With their precious Omera & Omar. ^_^ 


I'm with my leader in GLAM business, Rynn Eshak. :-)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan