Sabtu, 31 Ogos 2013

Usrah Suci kembali lagi ^_^

Alhamdulillah terubat rindu kat usrah suci.. Sbb bercuti selama sebulan Ramadhan  

Kelas kali ini bermula dengan topik perut oleh ustaz Bollywood - Ustaz Haslin. Nak cerita memang panjang lebar.. Tapi dipendekkan, berhati - hati kita dengan sumber mata pencarian kita. Contohnya,kalau rezeki itu kita perolehi itu dengan rasuah/judi atau senang cerita haram lah kan.. Kalau kita beli baju/kereta atau apa2 aje material boleh kita buang/musnahkan... Tapi bila kita beli barang makanan maka itu susah.. Kerana menjadi darah daging kita. Tidak mustahil lah kalau ada anak yang degil dan seterusnya.. Sendiri mau tahu.. Barangkali tidak anak kita.. Cucu kita.. Kita tak tau.. Boleh rosak keturunan.. 

Berhati - hatilah dengan rezeki yang bawa masuk ke dalam perut kita.. 

Dan ada sikit lagi.. Kalau di saat kita berasa kedekut nak bersedekah, maka kuatkan hati untuk bersedekah begitu juga ketika kita sedang menuju kekayaan kerana di situlah ujian hati yang sebenarnya..janji Allah itu pasti kan.. Lebih banyak kita taburkan di jalan Allah lagi banyak kita perolehi.. Tanpa kita sedari. Allahu Akhbar..  

Oklah itu belum sampai suku pun ilmu malam ni.. Kalau sempat kita cerita lagi naaa.. So berikut adalah beberapa gambar usrah kami  




Tiada ulasan:

Catat Ulasan