Ahad, 30 Mac 2014

Maldives the divers paradise :-)

Assalamualaikum wbkt :-)

Lama nak cerita tapi masa belum menyebelahi diri ini.. Sebab balik dari cui je terus diasak dengan kerja.. Kita dulu kan tanggungjawab :-)

Maldives adalah syurga penyelam.. 
Lautnya yang biru, jernih... Subhana Allah hebat sungguh anugerah Allah ini.. 

:-) 

Semasa di Maldives, saya tidak tinggal hotel.. Kami LOB. Apa itu LOB? life on board.. Kami tinggal dalam boat.. :-)

Ini adalah pengalaman pertama saya.. & saya sukakannya.. Walaupun saya bukanlah diver yang professional tapi peluang ini belum tentu saya dapat dari mana - mana.. 

Saya berharap dapat pergi lagi tapi memandangkan banyak lagi tempat dive yang belum saya pergi.. Jadi, saya tak pasti bila lagi akan ke sana.. 

Serius Maldives sangat cantik.. Subhana Allah, Alhamdulillah, Walailahaallah, Allahu Akhbar :-)






Boss yang gila diving...

Omar Hamzah yang senang dijaga.. Tido je.. ^_^

The queen of tiger.. Huhuhu Omera Sakinah.. :p


Rombongan cik kiah hihihihi btw cantik tak airnya.. 

Liyana with encik BamBam



 











The Coral masjid :-)




Mirza aka abang, Tasha & ninot 





Tak tau lah kenapa tapi macam keberatan je diorg angkat Signboard tu.. 
Ramai yang tolong hmmmm 


Haaa itulah saya.. Jangan salah faham itu dive master Aya.. Yang tolong banyak saya dalam air.. Maklumlah baru dapat lesen... Hahahaha 



Ok nak beritau awal - awal, gambar yang lawa - lawa dalam air ni semua courtesy dari geng divers Maldives.. So lihatlah anugerah Allah swt ini.. Dapat pahala tau melihat ciptaan dasar laut.. Subhana Allah hebat sekali.. 



Orang lama diving ni.. Memang hebat.. 



Sharkie... 

Its not manta ray.. I guess huhuhu














Boss is so lucky.. Dapat sotong, ikan besar.. Jangan tak tau shark pun mengena cuma mata kail kecil.. Akhirnya terlepas jua.. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan