Ahad, 21 Julai 2013

Kenapa saya buat business ini?

Ada yang bertanya kenapa saya memilih untuk menjual produk yang nilai keuntungan 'nampak sedikit' dan mempunyai saingan yang sengit? Ada juga yang tanya apakah #business yang sedia ada tidak mampu menampung kehidupan? 

^_^ 

Jawapan soalan pertama..
Orang selalu nampak untung besar sahaja bila jual produk yang mahal - mahal. Walhal produk yang tampak untung kecil ini sering diperlekehkan sebenarnya membawa saya byk kelebihan dari segi kewangan & #free ticket & accommodation ke #KOREA  !! Saya boleh buktikan. #marineessencebeautybar #bodywash #shampoo #toothpaste dan #mineralcoffee adalah produk - produk yang bermutu tinggi dan hanya dijual secara online. 

Jawapan kedua, mudah sahaja. Business #signboard ni bukan boleh dapat duit on the spot. Saya dapat LO/PO mana - mana kerajaan, swasta, bank, badan berkanun etc.. Kena fabricate kat kilang saya, installation lagi. Kurang2 2 minggu. Dah siap inspection by both parties baru boleh hantar invoice. Tunggulah & follow up ada dapat 2 minggu... Sebulan.. Setahun pun ada.. Jadi fikirkan pula overhead office, bayar staff bla bla bla bla the list goes on.. 

Orang nampak buat business macam saya buat #signboard ni sangat mudah tapi tak tahu kepala otak, fizikal dan masa yang telah dilaburkan. 

Sebagai Business minded kena luaskan peluang perniagaan, double kan pendapatan. Jangan sempitkan fikiran sebab kita nak bermewah - mewah bagai. 

Fikirkanlah apabila segala - galanya perlukan duit. Hatta pergi jamban pun kena bayar 20sen eh ke seringgit kalau nak selesa & bersih kat #KLCC 

Tiada mustahil tapi yang memustahilkannya adalah diri sendiri. 









Tiada ulasan:

Catat Ulasan